Telefon: 0542 822 59 92 | 0332 233 46 21 Email : oncelajans@hotmail.com
Öncel Ajans: Türkiye'nin SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
  • Ana Sayfa
  • SEO
    • İçerik Pazarlama
  • Tanıtım Yazısı
    • Premium Tanıtım Paketleri
    • Tanıtım Yazısı Paketleri
  • Backlink
    • Backlink Paketleri
  • Ürünler
  • Blog
  • Referans
    • Yazılı Referanslar
    • Görüntülü Referanslar
  • İletişim
  • 0

ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU (SEO)

Search Engine Optimization Nedir ? SEO açılımı nedir ? SEO nasıl yapılır ? Websiteniz için Google seo yapmanın yöntemleri nelerdir  ? SEO Türkiye için ayarlamalar nasıl yapılır ? Ücretsiz SEO dersleri nereden bulunur ? SEO fiyatları nasıl belirlenir ? SEO ajansı nasıl seçilir ? Doğru SEO uzmanı ile çalışmanın avantajları nedir ? SEO konusunda birçok soruya cevap bulabileceğiniz eşsiz bir kaynak.

SEO Nedir ?

Kelime anlamı ile başlayalım. Dünyanın global dili olarak kabul gören İngilizce'de Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden SEO kısaltması çıkıyor. Search "Arama" - Engine "Motor" - Optimization "Optimizasyon"... Türkçeye ise Arama Motoru Optimizasyonu olarak geçiyor. SEO'yu anlamak için, öncelikle Search Engine Optimization açılımını ele almalıyız. Bunu da 3 kelimeyi ayrı ayrı inceleyerek öğreneceğiz.

Search "Arama" Nedir ?

İnternet siteleri için bilinmek, tanınmak ve kullanılmak çok önemlidir. Google arama motorundan önce, bir çok farklı arama motorları ve benzerleri hayatımıza girdi. Bunları başlıcaları dizin ve toplist siteleri ve Yahoo, Altavista gibi çeşitli özelliklere sahip arama motorlarıydı. Ancak tam anlamı ile günümüzde ki arama motoru mantığına sahip değillerdi. Bu mantık, Google ile birlikte hayatımızda yer edindi.

Arama ile ilgili asıl soru şu ; Ne arıyorsunuz ? Ne bulmak istiyorsunuz ? Ve site sahipleri için, arama motorlarını etkin bir şekilde kullanmak için, hangi arama sonuçlarını ziyaretçilere çıkaracağını bilmeleridir.

Engine "Motor" Nedir ? 

Evet Google ile birlikte, hayatımıza motor tabiri girdi. Bu öyle bir motor ki, siteler bu motora dahil oldukları andan itibaren, son yazdıkları yazılar, yaptıkları değişiklikler anında arama sonuçlarında görünmeye başladı. Sürekli olarak gelişen, her geçen gün öğrendikleri ile yenilikler yapan bir motor. Üstelik arama motorları tarafından yapılan radikal değişimleri "güncellemeleri" anında kabul görerek, siteyi buna göre incelemeye başlar. 

Motorlarla ilgili önemli olan ise şu ; Güncellemeler geldiği anda, yepyeni bir motor ile karşılaşıyoruz. Bu durum ise tüm bildiklerimizi unutturuyor. İşte bunları unutmamak ve güncellemeler de sıkıntı yaşamamak için, siteniz için doğru çalışmaları yapmalısınız. 

Optimization "Optimizasyon" Nedir ? 

Arama ve Motor üzerinden yola çıkarak sitenizi optimizasyon yapmalısınız. Bu en önemli adımdır. Şöyle basit bir örnek vermek gerekirse eğer, çok kalabalık bir cadde de "ne iş olsa tutar" deseniz de, yapmış olduğunuz tüm masraflara karşın, işiniz tutmayabilir. Bunun ana nedeni insanlara doğru şekilde ulaşamamak, kurmuş olduğunuz işletmenin çevreye uygun olmaması, dekorasyonun absürt olması, ekibinizin yanlış seçilmesi... ve daha bir çok neden iş yapmanızı engeller. 

İşte aynı mantık internet için de geçerlidir. Arama motorlarının sitelerden beklentileri bellidir. Sitenizin bir bütün olması gerekmektedir. Bunların tamamı siteniz ile alakalı bir durumdur ve en ince noktasına kadar, doğru olmalıdır. 

SEO İçin İpuçları

  • Fizibilite
  • Araştırma
  • Hedeflerin Belirlenmesi
  • SEO Yatırım Getirisi
  • Elde ki mevcut kaynaklar ile neler yapılacağı araştırılır. Kaynaklar en iyi verim ile kullanılır ve websitenizin hedeflerine ulaşması için yapılacak çalışmalar belirlenir. 

    "Oldururuz abi, yaparız abi, hallederiz abi" bizim sözlüğümüzde yoktur. 

    Rasyonel yaklaşarak, “yapılabilirlik”, “olabilirlik”, “uygulanabilirlik” üzerine fizibilite raporunuz hazırlanır. 

    SEO'da en önemli detay sektör araştırmasıdır. Mevcut bulunduğunuz sektörde ki gereksinimler belirlenerek, bunlara yoğunlaşılır. 

    Arama motorlarında zirvede dahi olsanız, daha fazla kişiye ulaşmak için, yeni anahtar kelimelere çalışmalar yapılır. 

    Arama dilini bilmek ve buna göre çalışmalar organize edilmesi gerekmektedir.

    Hedefler realist bir şekilde belirlenir. "Ne kadar ekmek, o kadar köfte" değil.

    Ulaşacağınız noktayı, ne kadar sürede, ne kadar zamanda, ne kadarlık masrafla kat edeceğinizi bilmeniz gerekir. 

    Bunları bilmek, her geçen gün yeni yapılacak çalışmalarda, nereye ulaşacağınızı da görmeniz anlamına gelir. 

    Yapacağınız tüm bu SEO çalışmalarının getirilerinin belirlenmesi önemli bir detaydır. 

    SEO amaç değil, tam anlamı ile bir araçtır. Bu araç sizi müşterilerinize / ziyaretçilerinize ulaştırır. 

    SEO yatırım getirisi, muhakkak yatırımdan en az %50 yüksek olmalıdır. 

    SEO Nasıl Yapılır ? Google SEO Nedir ? 

    Arama Motorlarını Tanıyalım

    İnternetin bu denli büyümesinde ki en önemli etken, arama motorlarıdır. Eğer arama motorları olmasaydı, açılan yeni bir internet sitesinden birilerinin haberdar olabilmesi için reklam verilmesi gerekiyordu. Ancak arama motorları ile her hangi bir reklam vermeden, sitenizi kuruyor ve arama motorları SERP sayfalarında yer edinebiliyorsunuz. 

    Bunları Google, Yandex, Bing gibi arama motorları tamamı ile ücretsiz yapıyor olsalar da, internet sitelerinden de bir takım beklentiler içerisine giriyorlar. Beklentilerini karşılayan siteleri ise doğal olarak üst sıralara çıkarıyorlar. 

    Kısacası arama motorları, kullanıcıya en iyi sonucu vererek para kazanıyorlar. Sizde internet sitenizi en iyi seviyelere getirmek istiyorsanız eğer, birinci adımda sitenizi düzenlemeli, ikinci adımda ise arama motorlarının isteklerini karşılamalısınız. 

    Arama Motorları Ne İster ? 

    • İşini iyi yapan internet sitelerini listelemek isterler. 
    • İşini kolaylaştıran internet siteleri her zaman önceliklidir. 
    • Ziyaretçilere kaliteyi sunan siteler isterler. 
    • Bunların tamamını hiç bir karşılık beklemeden yapılmasını isterler. 
    • Ve bunların tamamı yapıldığında, sizi ödüllendirerek, kazanmanızı sağlarlar. 

    Google İçin Çalışın 

    Türkiye'de en fazla Google arama motoru kullanılır. Artık aramanın ne olduğunu ve arama motorunun ne istediğini biliyoruz. Bundan sonrası için, arama motorunun bizden istediklerini yerine getirmeliyiz. Yazımızın her adımında, sizlere sitenizi ne kadar kaliteli bir hale getirmeniz gerektiğini anlattık, anlatıyoruz ve anlatacağız. 

    İnternet siteniz, sizin internette ki işletmenizdir. Google sitenize bu gözle baktığı için, sizde bu gözle bakmalısınız. Aramalarda çok daha ileride olmak için, öncelikle bir takım iyileştirmeleri siteniz üzerinden yapmanız gerekiyor. Bunlardan sonra SEO'ya başlamış olacaksınız. 

    SEO'yu üç adımda tanımlayarak, sizlere de bu üç adımda anlatacağız. Bu adımlar kısaca şunlar ; 

    3 Adımda Sitenizi Zirveye Çıkarın

    • Websitenizi detaylı analiz edin. Sitenizi bu analizlere göre düzenleyin.
    • Site içi optimizasyonlarınızı yapın. Sitenizi daha kullanışlı hale getirin.
    • Sitenize tam anlamı ile dış seo yapın. İnterneti verimli kullanın.

    Yukarıda bir kaç saniyede okumuş olduklarınızı yapmak, çok uzun sürecektir. SEO'da öncelikli, çok sabırlı olmaktadır. Yapmış olduğunuz tüm çalışmaların karşılığında, yeni bir güncelleme, yeni bir bilgi veya yeni öğrendiğiniz bir işlem, sitenizi baştan sona yenilemenize neden olabilir. Bunun en basit örneği ise, bu yıl itibari ile Google'nin tüm etiketleri SERP sonuçlarından çıkarmaya başlaması olduğunu söyleyebiliriz. 

    SEO Optimizasyonunda Yol Haritasını Belirleyin

     

    BÖLÜM 1 ; WEB SİTESİNİN DETAYLI ANALİZİN YAPILMASI

    ×

    SEO Hedeflerinizi Doğru Belirleyin

    Arama Motoru Optimizasyonu, sadece arama motorları için değil, kullanıcı odaklı olarak yapılması gerekmektedir. Öncelikle müşterilerinizin, okurlarınızın, ziyaretçilerinizin neler beklediğini ve neden sizi tercih etmeleri gerektiği detaylandırmanız gerekiyor. 


    • Kurumunuzun internet üzerinde ki hedeflerinin belirlenmesi,
    • Web sitenizin incelenmesi ve kapsamlı analiz edilmesi,
    • Bulunduğunuz sektörde ki rakiplerinizin analiz edilmesi,
    • Sektörünüze göre anahtar kelimelerin belirlenmesi,
    • Web siteniz için teknik düzenleme yapılması, 
    • Ziyaretçilerin analiz edilmesi, dönüşüm hedeflerinin belirlenmesi,
    • Web sitenizin içerik ve görsel düzenlemesi,
    • Sitenizin SEO'ya uyumlu hale getirilmesi,
    • Site içi SEO optimizasyonu yapılması,
    • Sitenin kullanıcı odaklı hale getirilmesi, 
    • Ziyaretçinin sitede istediğini daha kolay bulmasının sağlanması,

    Doğru Hedefler Sizi Zirveye Taşır

    Site İçin Ne Tür Analizler Yapmalıyım ?

    Site Analizi

    Müşteri / Ziyaretçilerinizin siteyi kullanması için gerekli olan tüm analizleri yapıyoruz. Kullanışlı bir siteye sahip olmanızı sağlıyoruz.

    İçerik Analizi

    Bir websitesinin olmazsa olmazı, kaliteli, okunaklı içeriklerdir. İçeriklerinizi inceleyerek, en faydalı içerikleri yaratmanızı sağlıyoruz.

    Anahtar Kelime Analizi

    Sektörünüze göre anahtar kelimelerinizi analiz ediyoruz. Tam randıman için gerekli olan anahtar kelimelere yoğunlaşıyoruz.

    Sektör Analizi

    Bulunduğunuz detaylı olarak inceleyerek, sektör içerisinde ki hedeflerinize göre alınabilecek opsiyonları belirliyoruz.

    Rakip Analizi

    Sektörünüzde lider olan rakiplerinizi analiz ediyoruz. Bunun yanında bölgesel olarak da size en yakın rakiplerinizi analiz ediyoruz.

    Kullanıcı Analizi

    Websitenizin kime hizmet etmek istediğine göre, çalışmaları organize ediyor ve çalışmalarınıza yön veriyoruz.

    Sosyal Medya Analizi

    Sosyal medyanın etkisini en yüksek şekilde almanız için, hem sizin ve hemde rakiplerinizi inceliyoruz.

    Görsel Analizi

    Web sitenizde kullanmış olduğunuz görselleri ve renkleri analiz ediyoruz. En iyi görünüm, her zaman daha etkileyicidir.

    BÖLÜM 2 ; SİTE İÇİ OPTİMİZASYON VE SEO ÇALIŞMALARI

    ×

    Optimizasyon Sonuçlarını Doğru Yorumlayın

    SEO optimizasyonu çalışmalarında, analiz yapmak, işin en önemli kısmını tamamlamak demektir. Yapılan bu analizler sizin eksiklerinizi görmeniz açısından oldukça büyük önem arz ediyor. Artık eksiklerinizi bildiğiniz için, ilk adım olarak sitenizi buna göre hazırlamanız gerekiyor.

    Sitenizi Uygun Hale Getirmek

    Uzman ekibimiz ile belirlenen her eksiğin üzerine gidiyoruz. Özellikle tüm eksiklerinizi bildiğiniz için, detaylı olarak takiplerini yapabiliyorsunuz. 

    • Sitenin Mobil uyumlu hale gelmesi,
    • İçeriklerin doğru şekilde hazırlanması,
    • Site içi linklemenin okuyucu odaklı hale gelmesi,
    • Gereksiz linklerin ve sayfaların kaldırılması, 
    • Ziyaretçilerin sitede geçirdikleri zamanın belirlenmesi,
    • En fazla okunan, en fazla kalınan, en hızlı çıkılan sayfaların tespiti,
    • Önemli sayfalara kaç tık ile ulaşıldığının tespiti, 

    SEO İçin Zengin Kodlama & İçerik

  • Meta Tag'ların Hazırlanması
  • Site İçi Linkleme
  • Benzersiz İçerikler
  • Arama motoru botları, sitenizi müşteri / ziyaretçi gözü ile görmez. Tamamı ile kodlara odaklıdır. Eğer sayfanızın kodları düzenli ve botların anlayacağı dil ile yazılmışsa, bu sizin daha hızlı indexlenmenizi, daha fazla okuyucuya ulaşmanızı sağlayacaktır. 

    <title>Sayfanın Başlığı</title>
    <meta name="description" content="Sayfanın açıklaması" />
    <meta name="robots" content="..., ..." />
    <meta name="google" content="notranslate" />
    <meta name="google-site-verification" content="..." />
    <meta http-equiv="Content-Type" content="...; charset=..." />

    Anahtar kelime bazlı site içi linklemenin yanında, ayrıca konular arası hiyerarşiye göre de linklemeler yapılması gerekmektedir. 

    Arama motorları her geçen gün, kullanıcının daha kolay okuyabildiği siteleri üst sıralara çıkarmaktadır. 

    Hizmetinizi anlattığınız sayfalarda, paragraf aralarında hizmet verdiğiniz bölgeleri sayfa içi linkleme yaparak, hizmet alacak kişinin, daha kolay bir şekilde sayfaya ulaşması sağlanmalıdır. 

    Ürün satış sayfalarında, ürünün özelliklerini anlattığınız sayfalara link vererek, müşterinin aklında ki sorulara cevap bulmasını sağlayabilirsiniz. 

    Arama motorları, kullanıcıları takip ederek, girmiş oldukları sayfalarda geçirdikleri zamanı, tıklamaları analiz ederek, sayfanın ne kadar verimli olduğunu belirler. 

    Böylelikle siteniz doğal çalışmalar ile hem ziyaretçi odaklı hale gelir, hemde siteniz rakiplerinizin önüne geçerek, arama da üst sıralara çıkar. 

    Sektörel siteler için benzersiz içerikler üretmek çok zordur. İnternet üzerinde yayınlanan içerikler her ne kadar özgün diye addediliyor olsa da, aslında hepsi birer kopyadır.  

    Benzersiz içerik ve görseller üretmek için akıllıca çalışmalar yapılması gerekmektedir. Hazırlanan içerikler öncelikli olarak okuyucunun anlayacağı dilde olmalıdır. 

    İçeriklerin tamamı anlaşılır dille yazılmalıdır. Her yaştan kişinin okuyacağını anlaması ve alacağını bilmesi çok önemlidir. Bu durum görseller için de geçerlidir. 

    Makaleler, ürün tanıtımları, ilanlar hazırlanırken, mutlaka okuyucunun bilgilenmesi sağlanmalıdır. 

    Bunu yapmanın en basit yolu, içerikler hazırlanırken, karşınızda misafiriniz varmış gibi, net bir dille sahip olmalısınız. 

    Tüm durumu anlatmalı, faydalanmasını, öğrenmesini, bilgilenmesini sağlamalısınız. 

    Rakiplerinizin önüne geçmek için en önemli araç hazırlayacağınız içerikler olacaktır.

    Site İçi Optimizasyonda Değerlerin Önemi

    SEO Araçlarının Verdiği Değerler

    SEO Skoru Araçları

    Bir çok farklı sitede, farklı araçlar ile sitenizin güncel durumunu analiz edebilirsiniz. Bu sitelerin vermiş olduğu değerler yanlış değildir.

    Ancak ne kadar gerekli olduğu tartışılır. SEO Skorunuz 100 üzerinden 100 dahi olsa, beklentilerinizi karşılamaya bilirsiniz.

    Arama motoru optimizasyonunda, tek gerçek vardır.

    Müşteriye / Ziyaretçiye ne kadar ulaştığınız ve sitenizin bu kişiler tarafından ne kadar kolay kullanıldığıdır. 

    Site Açılış Hızı

    Site açılış hızınız SEO için çok önemlidir. Google gibi arama motorları için, ziyaretçinin ne kadar hızlı bir şekilde istediği içeriğe ulaşması büyük önem taşımaktadır.

    Site açılış hızı gösteren sitelerden alacağınız skorlar, gerçeği yansıtmamaktadır. Çünkü bu sitelerde yapılan analizler, tamamı ile kodlara endekslidir.

    Örneğin sitenize eklemiş olduğunuz resimleri, CSS dosyanıza eklemeniz durumunda, sitenizin daha hızlı açılacağını ön görürler.
    3 mb bir resmi, CSS dosyanıza dahi ekleseniz, sayfa açılış hızınız çok iyi olabilir ama sayfanız hızlı açılmaz.

    Kapsamlı Site İçi SEO Çalışması

    Google'nin dev bir alışveriş merkezi olduğunu düşünün. Ve bu alışveriş merkezinde yer sahibi olabilmek için, bir takım şartları yerine getirmeniz gerekiyor. İşte tam anlamı ile SEO budur. 

    SEO sadece bir terim ya da bir takım şartların olduğu zorlayıcı faktörleri içeren bir çalışma değildir. 

    SEO, internet üzerinde sitenizin yaşaması için gereklidir. Yapmış olduğunuz her çalışma, sizden önce ziyaretçilerinizin beğenisini kazanması gerekmektedir. 

    Hazırlamış olduğunuz içerikleri siz beğenseniz de, okuyucunun bu yazıdan ne elde edeceğinin bilinmesi gerekir.  

    Site İçi SEO Optimizasyonu

    Her şeyden önce sitenizi yaşayan bir varlık olarak kabul etmeli ve buna göre her şeyi doğru adımlar ile yapmalısınız. Bir çok uzman sizlere aynı hizmetleri sunacaktır. Bunları kendiniz de yapabilirsiniz. Burada tek önemli olan neyi, nasıl yapacağınızı bilmektir. 

    Site kodlarınızı analiz ederek, fazlalıkları ortadan kaldırın.

    Gereksiz içeriklerinizi tespit ederek, bunları kaldırarak, çok daha gerekli olanları ön plana çıkarın ve hazırlayın.

    Sitenizin bilgisayar, tablet, mobil ve çeşitli ekran boyutlarında görünümlerini doğru ayarlayın.

    İçeriklerinizi inceleyerek, doğru içeriğin nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenin ve içeriklerinizi buna göre hazırlayın.

    Görselleri nasıl kullanacağınızı ve nasıl ziyaretçilerinizi etkileyeceğinizi öğrenin. Bunların tamamını etkin olarak kullanın. 

    Sayfa içi linklemeleri ve site hiyerarşisini eksiksiz bir şekilde organize ediyoruz. 

     

    BÖLÜM 3 ; SİTE DIŞI SEO OPTİMİZASYONU

    ×

    SEO BLOG

    • tanıtım yazısı

      Tanıtım Yazısı Neden Faydalı

      Seo Blog


    • Tanıtım Yazısının Önemi Nedir?

      Seo Blog


    • İnternet Site Reklamcılığı

      Seo Blog


    • Öncel Ajans İle Adım Adım Zirveye

      Seo Blog


    • En İyi E-ticaret Yazılımları

      Seo Blog


    • Backlink Paketlerinin Faydaları

      Seo Blog


    • İyi Bir Web Sitesi Nasıl Olur ?

      Seo Blog

    • tanıtım yazısı

      Tanıtım Yazısının Faydaları

      Seo Blog

    • Etiketler


      backlink Backlink nedir backlink ne işe yarar backlink paketleri genel seo terimleri google da yükselme google news kayıtlı tanıtım yazısı haber sitesi tanıtım yazısı iç seo kampyanyalı tanıtım yazısı paketleri kolay seo araçları kolay seo yapmak self link seo seo'da yükselmek SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) seoda self linkin önemi seo nasıl yapılır seo yapmanın faydaları seo yapmanın yolları site içi linkleme site içi seo site içi seo çalışmaları tanıtım yazıları tanıtım yazıları etkili mi tanıtım yazısı tanıtım yazısı etkileri tanıtım yazısı faydaları tanıtım yazısı faydası tanıtım yazısı nasıl kullanılır tanıtım yazısı nasıl olmalı tanıtım yazısı neden faydalı tanıtım yazısı nedir tanıtım yazısının faydaları Tanıtım yazısının faydaları nedir tanıtım yazısının faydaları nelerdir tanıtım yazısı paketleri tanıtım yazısı satın al tanıtım yazısı seo www.oncelajans.com.tr öncel ajans ücretsiz backlinkler faydalı mı ?
    • En çok oylanan ürünler


      • tanıtım yazısı Ataturkhaber.com Tanıtım Yazısı 39,00 ₺ Orijinal fiyat: 39,00 ₺.29,00 ₺Şu andaki fiyat: 29,00 ₺.
      • iha-tanıtım-yazısı iha.com.tr Tanıtım Yazısı
      • Silver Paket Silver Paket 299,00 ₺
      • milligazete-tanıtım-yazısı Milligazete.com.tr Tanıtım Yazısı
      • tanıtım yazısı Gencduyu.com Tanıtım Yazısı 39,00 ₺ Orijinal fiyat: 39,00 ₺.29,00 ₺Şu andaki fiyat: 29,00 ₺.
    © Copyright - Öncel Ajans

    Social Chat is free, download and try it now here!