İnternet sitesi sahibi olanlar veya bu işe yeni başlamış olanlar için SEO terimi ile tanışmaları ve SEO ile yaşamaya başlamaları kaçınılmaz olmaktadır. Tabi ki burada SEO aslında arama motoru optimizasyonu olmasından dolayı, genel olarak aslında siteniz ile hem çok yakın ilişki içerisinde olmakta ve hemde hiç ilgisi olmamaktadır.

Şöyle ki ; siteniz bir alana hizmet vermek kurulmuş ve alanına hizmet verebilecek tüm alt yapıya sahip olmuşsa eğer, burada site içerisinde eksik bir şey olmadığını ve sizden hizmet almak isteyenlerin, istediklerini bulabileceklerini söyleyebiliriz.

Ancak SEO aslında tam olarak burada devreye girmekte olup, ismi arama motoru optimizasyonu olsa da, SEO tam olarak bir doğal yükselme aracıdır. Bu nedenle tek bir arama motoru olmadığı gibi, tek bir SEO aracı da yoktur. Yani organik SEO çalışmaları için bir çok alternatifi değerlendirmeniz gerekmektedir.

2019 yılının ikinci çeyreğine adım attığımız bu günlerde genel seo terimleri nelerdir? sorusuna verebileceğimiz bir çok cevap bulunuyor. Bu cevaplardan birkaç tanesini alttaki gibi sıralayabiliriz.

genel seo terimleri

Backlink: Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerank’ın temel taşı.
Outlink: Sizin başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.
Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme.
Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfa / site.
Fake PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.
Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi diğer kaynaklarda referans olarak göstermesidir.
Orantılı Backlink: Siteye oluşturulan bağlantıların, orantılı bir şekilde alt sayfalara da oluşturulmasına denir.

Pagerank (PR): Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.
Trustrank: Sitenin arama motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen puan.

Adsense: Google’ın webmaster’lara sunduğu bir reklam sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklam konulur, tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.
Adwords: Google Adsense’in reklam verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklamınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.

SMO: Sosyal Medya Optimizasyonu

Yukarıda ki veriler Wikipedia’nın http://tr.wikipedia.org/wiki/Arama_motoru_optimizasyonu adresinden alınmıştır.

Bunun haricinde tanıtım yazısı ise bir çeşit backlink olduğu için, sizlerde bu gibi seo araçlarını alabilir ve sitelerinizin daha güçlü olmasını sağlayabilirsiniz.

2543 View

Leave a Comment