Aslında burada sadece SEO uyumlu tanıtım yazısı nasıl olur demek yerine, normalde anlatılmak istenin bir konunun kaç kelime olması gerektiğini söylemek çok daha doğru olacaktır. Özellikle webmaster forumlarında bu konuda yapılan tartışmalarda genel olarak imla kuralları, düzgün ve düzenli anlatım, en az 300 kelime olmalı gibi yorumlar karşımıza çıkabiliyor. Aslında bir çok kişinin savundukları arasında verilmek istenen mesajın 100 kelimede bile verilebileceği yazılmaktadır. Ancak bu kesinlikle yanlıştır.

Çünkü kayda değer bir yazıda okuyucuya bilgiyi doğru vermelisiniz. Burada örneğin “bir paket margarin” için bir yazı yazmaya karar verdiyseniz eğer, bunu 100 kelimelik bir makalede sadece “marketten alınabilecek bir ürün” olarak anlatabilirsiniz. Oysa ki gerçek bir makalede, giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olmalıdır. Burada giriş bölümünü sitenize göre veya yapmış olduğunuz işe göre yazmalısınız. Örneğin bir yemek sitesi iseniz, okurlarınıza tavsiye edeceğiniz margarini neden tavsiye ettiğinizi anlatmanız gerekmektedir. Böylelikle makale içerisinde 100 kelimelik bir kısmını zaten neden kullanılması gerektiği ile ilgili yazmış oluyorsunuz. Gelişme kısmında ise okurlarınıza, margarin ile ilgili neler yapabileceklerini, ipuçlarını vermelisiniz. Gelişme kısmı da en az 100 kelime olacağı gibi, son olarak nereden, nasıl alınmalı, kim almalı, ne kadara almalı gibi çeşitli bilgileri de verebilirsiniz.

Böyle bir anlatımda genel olarak makaleniz en az 200 ile 300 kelime arasında olacaktır. Biz burada sizlere margarin örneğini verdik ancak, bunu elbise, beyaz eşya, araba, mobilya gibi ürünler ile değerlendirebileceğiniz gibi, ayrıca müzik, film, dizi gibi yazılarınızda da kullanabileceksiniz.

En can alıcı nokta ise yazmış olduğunuz metnin gidişatıdır. Eğer siz kullanıcıya gerçekten bir bilgi vermek istiyorsanız, kelimelerinizi iyi seçmeli ve kişi bu yazıyı okuduktan sonra hiç bilmediği bir konuda dahi bilgiler alabilmelidir. Genelde yazılan yazılarda yapılan en büyük hataların başında, makaleyi haber niteliğinde yazmak yada çok önemli bir araştırma gibi işi ciddiye almak oluyor. Zaten yazınız araştırma yazısı ise eğer, bu söylediğimizi üzerinize almalısınız.

Tanıtım yazısı ise kesinlikle ikinci paragrafta anlattığımız gibi giriş, gelişme ve sonuç kısımlarından oluşmalıdır. Giriş bölümünde, vereceğiniz hizmetin ne olduğu, gelişme bölümünde bu hizmeti alanların nelere sahip olacağı ve sonuç bölümünde ise hizmet almaları için okurlara adres vermelisiniz.

Tanıtım yazıları için kullanılan en büyük hatalardan biri ise verilen bilgileri havada bırakılması oluyor. Eğer bir kişiye bilgi veriyorsanız, mutlaka bu kişinin bu bilgiler ışığında referansa ihtiyacı olacağını da unutmalısınız.

Saygılarımızla,

ÖNCEL Ajans

Bir önceki yazımız olan Öncel Ajans'tan Google'da Yükselme İpuçları başlıklı makalemizde google da yükselme, öncel ajans ve tanıtım yazısının faydaları hakkında bilgiler verilmektedir.

2419 View

Leave a Comment