Bir çok kişinin merak ettiği ve nasıl yapacağını tam bilmediği anahtar kelimeler ile ilgili bir yazı yazmaya karar verdik. Öncelikle şunu belirtelim ki size yazmış olduğumuz makalemiz de bizler de anahtar kelime kullandık ve sitemize bu sayede hit kazandık. Bunu nasıl yaptığımızı merak ediyorsanız eğer, size çok basit biçimde anlatabiliriz. Biz “anahtar kelime” ile ilgili bir yazı yazmaya karar verdik ve bunun için de yazıya uygun bir kelime araştırması yaptık. Yapmış olduğumuz bu araştırma da, arama motorları üzerinde “anahtar kelime” kelimesinin çok fazla bir rekabet ortamında olduğunu gördük ve aslında ilk sayfalarda çıkan sitelerin, anahtar kelimelerin nasıl kullanacağınızı değil, ne olduğunu anlatmışlar. Bizde buna istinaden, sizlerin farklı aramalar yapacağınızı hesap ederek, seçmiş olduğumuz anahtar kelime öbeğine farklı kelimeler ekleyerek, sizin siteye girmesini sağladık.

Anahtar kelime nasıl bulunur” derken, aslında en çok aranan kelimelerden biri ile ilgili yazı yazdık ve bu sayede hit alarak, sayfamızın değerini yükseltik. Sizlerde anahtar kelime seçimlerinizi ziyaretçilerin aramalarına göre belirleyin ve kazançlı çıkın.

Bunu yapmak için en basit yol ise tabii ki Google arama motorunu kullanmaktır. Google’nin reklam servisi ADS’yi kullanarak, anahtar kelimelerin rekabet oranlarını da görebilirsiniz. Bunun için https://ads.google.com/aw/keywordplanner/home linkine tıklamanız yeterli olacaktır.

Read More


Google’nin reklam veren ve reklam yayıncıları için iki farklı türlü politikası bulunmaktaydı. Artık bunu tek çatı altına toplayarak, ADS servisine geçiş yaptı. Biz gene de bir çok yerde karşılaşacağınız adsense ve adwords türlerini iki başlıkta açıklayacağız.

Google Adsense Reklam Türü ?

Webmaster’ler en büyük kazanç kapılarının başında sitelerinde yayınlamış oldukları reklamlar gelir. Bir çok reklam yayını veren site olsa da en iyi ve en büyük reklam yayın ağı Google Adsense reklam birimidir. Adsense reklam yayının çalışması ise oldukça basit bir mantıkta ele alınabilir. Reklam havuzu içerisinde bulunan reklam verenlerin reklamları, hedefledikleri kelimelere göre buna uygun sitelerde yayınlanır ve tıklama başı yada gösterim başı olarak ücretlendirilir. Örneğin “sağlık” ürünleri ile ilgili bir reklam varsa bu reklamın çıkacağı web sitelerin başında, sağlık siteleri gelir. Duruma göre reklam verenin vermiş olduğu reklamı isterse tüm sitelerde de yayınlatabileceği gibi, sadece belirli sitelerde de reklamını yayınlatabilir.

Google Adwords

Dünyanın en büyük arama motoru olan Google, kazançlarının %90’nı reklam verenlerden elde eder. Google aramalarında ilk üç sırada ve sayfanın sağ tarafında bulunan sütunda çıkan sekiz arama sonucu Google Adwords reklamlarıdır. Ayrıca site sahiplerini de reklam ağına dahil eden Google, adsense reklam yayını ile isteyen site sahiplerine, sitelerinde reklam yayınlamalarını müsaade eder ve hem kendi kazanç sağlar hem de web sitesi sahiplerinin kazanç elde etmesini sağlar. Google Adwords reklam türleri ise, sadece arama sonuçlarında çıkan reklamlar değil özellikle sitelerde videolu ve resimli reklamlar çıkmaktadır. Adwords reklamları genel olarak, ürün satıcıları tarafından kullanılsa da bazı durumlarda farklı amaçlar için kullanıldığı da bilinmektedir.

Google’nin ADS servisine ulaşmak için https://ads.google.com/intl/tr_tr/home/ linkini tıklayabilirsiniz.

Read More


Aranan kelimeye göre çıkan sayfaya Serp (Search Engine Results Page) denir. Arama motorlarında Serp sonuçları sürekli olarak değişim göstermektedir. Arayanın hareketleri, konum, internet kullanımı gibi bir çok veriden elde edilen sonuçlara göre, en iyi Serp “sonuç sayfası” açılır.

Google ads reklamlarının da bu sayfada çıkmasından dolayı, artık serp sayfaları, organik ve organik olmayan olarak, iki farklı kısımda değerlendirilmektedir.

Serp Nedir ? Detaylandıralım..

Web dünyasına yeni adım atan bir çok kişi bazı webmaster tanımlarını bilmezler. Bu tanımlar arasında olan serp ise bir çok kişinin çok iyi bildiği ama tam olarak anlamının ne olduğunu bilmediği ve İngilizce olarak “search engine result page” açılımı olan, Türkçe karşılığı ise “arama motoru sonuç sayfası” olan serp, google, yandex, bing gibi arama motorlarında ki aramalarınız da karşınıza çıkan sayfa demektir.

Tam olarak anlatmak gerekirse eğer, bir arama yapıyorsunuz ve karşınıza ilk çıkan sayfa serp oluyor. Ayrıca her sayfanın serp olduğunu sizlere hatırlatarak, arama sonuçlarında ilk 50 siteyi bile görmek isteseniz de, eğer bir sayfa içerisinde bu 50 siteyi inceliyorsanız, bu sayfa gene serp sayfa anlamını taşımaktadır.

Read More