Bir çok SEO uzmanının sadece bu konu ile ilgili saatlerce, günlerce ve aylarca araştırmalar yaptığını unutmayın. SEO uzmanları arama motorunun mantığını çözmekten başka hiç bir şey yapmaz aslında ve geçimini bu şekilde kazanır. Biz bugün sizlere genel bilinenleri söyleyeceğiz ve bununla ilgili bilgi vereceğiz. Şunu en başta belirtelim ki, arama motorlarının algoritmasını değiştirmesi bir anda tüm siteleri tepe taklak edebilir. Ama değiştirmeyeceği bazı detaylar vardır ve siz ne olursa olsun bu detayları iyi kullanın ve her zaman yerinizi sabit tutmaya çalışın.

Arama Motorları Nasıl Çalışır ?

Arama motorlarının mantığı sayısal verilere ve kodlamalara göre yapılır. Bir resmin mega pikseli, boyutu, nasıl bir fotoğraf makinesi ile çekildiği ve resmin değerleri arama motorlarının botları tarafından kayıt edilir ve bu sayede sizlerin eklediği resmin özgün olup olmadığı incelenir. Bunun için resim eklemesi yapacaksanız eğer, resmin boyutunu ve hatta pikselini değiştirin ki resmin size ait olduğu anlaşılsın. Bu işlem yazmış olduğunuz yazılarda da geçerlidir ve direk kopyala yapıştır yapmak size direk olarak zarar verir.

Bu durumlar ile karşılaşmamak için, bilinen bir konuda yazı yazıyor olsanız dahi, mutlaka bu yazıyı kendiniz okuyun ve kendi kaleminizden yeniden yazın.

Arama Motorları Değişmezleri

Arama motorlarında değişmez kurallardan diğerleri ise, tabii ki kullanmış olduğunuz meta taglarınızdır. Meta taglarınız düzenli olsun, yazılarınız özgün ve kaliteli olsun, anahtar kelimeniz de başarılı olmaya çalışın ve arama motorlarından artı puan alın.

İçerikleriniz kaliteli olduğu sürece ve okurlarınıza bir şeyler veriyorsanız eğer, ne kadar algoritma değişirse değişsin, sizi çok fazla etkilemeyecektir.

Read More


Algoritma matematik ve bilgisayar bir araya gelmesi ile oluşan bir yol haritasıdır. Yıllardır akış şeması olarak kullanılan materyalleri, algoritma ile ilişkilendirebilir ve bu sayede sizlerde tam olarak ne işe yaradığını çözebilirsiniz. Ama biz genede konu ile ilgi çok basit bir örnek verebiliriz.

A sitesi içinde B sitesine verilen link sonucunda arama motoru, A sitesini referans alarak, B sitesine gider.

Eğer B sitesine ulaşamıyorsa, sunucunun ve sitenin çalışıp çalışmadığını ön belleği bilgileri ile inceler ve site öncesinde çalışıyor ise tekrar aktif olmasını bekler ve sonra ziyaretini tekrarlar. B sitesi açılıyor ama resimler görüntülenmiyorsa eğer, sitenin hostunun başarısız olduğunu not eder ve sizin için eksi bir puan verir. Eğer B sitesine hiç ulaşamıyorsa, A sitesinde ki link görmezden gelir ve yoluna devam eder.

Ama A sitesinin vermiş olduğu referans sonucunda uygun olmayan bir siteye girerse, bu sefer A sitesine de eksi değer verir ve kendini toparlaması için sıralamasında belirli oynamalar yapabilir. Algoritmayı sizlere şematik olarak basit anlatımla anlatmaya çalıştık ve sanırım bu şekilde herkes anlamıştır.

Read More


İnternet site sahiplerinin içeriklerine uygun olarak, kendilerine belirli anahtar kelimeler belirlerler. Örneğin “haber” kelimesini anahtar kelime olarak sitesinde kullanmak isteyen birinin sitesinde ki içeriğinde haberlerle ilgili olması gerekmektedir. Buna göre haber kelimesinde, arama motorlarında üst sıraya çıkmayı hedefleyen webmaster’ler backlink çalışmalarını buna göre yaparak sitelerine ziyaretçi almayı sağlarlar.

Bir çeşit site kimliği olan anahtar kelimeler sayesinde, arama motorlarını kullanan kullanıcılar sizlerin sitesine daha rahat ulaşarak, alacakları hizmetin içeriğine göre arama yaparlar. Eğer siz anahtar kelime olarak haber kelimesini seçip, içerisinde yemek tariflerini sunarsanız, siteyi ziyaret eden kişiler siteden çok çabuk bir biçimde çıkacakları için, arama motorları botları sitenin spam olduğunu anlar ve sizi sandbox düşürür.

Read More