Son yıllarda bir çok sitede kullanılmaya başlanan ama haber sitelerinde yıllardır kullanılan h1 ve h2 taglarının ne olduğu ile ilgili bir yazı yazmaya karar verdik. Öncelikle şunu belirtelim ki, bu tagları sizde kullanmalısınız. Çünkü h1 tagının açıklaması, “çok önemli”, h2 tagının açıklaması, “önemli”, h3 tagının önemi ise “dikkate değer” olarak karşımıza çıkarken, diğer başlık türleri ise kendilerine göre anlamları vardır ama bu 3 tag kadar önemli değillerdir.

H1 Etiketi en fazla Başlıklarda kullanılır. Yazı içerisinde kullanmış olduğunuz H1 tag’lı başlıktan sonrasını, google ikinci bir yazı olarak algılar. Uzun yazılarınızda, yazıları bölümlere ayırmak için h1 etiketini kullanabilirsiniz.

Yazmış olduğunuz bir makalede, kullanacağınız anahtar kelimeye uygun olarak, bu tagları kullanarak, sayfanızda referans olarak yazmış olduğunuz yazının önemini arama motorları botlarına göstermiş olursunuz. Bu açıklamaların tamamını Matt Cutts twitter üzerinden atmış olduğu twettlere istinaden öğreniyor ve çalışmalarımız da bunları kullanarak, daha çabuk başarıya ulaşıyoruz. Sizlerde bu tagları yazılarınız da kullanın ve daha iyi sonuçlar alın.

Kullanımı ve özel yazılımlarınıza eklemek için https://www.w3schools.com/tags/tag_hn.asp bu sayfadan bilgi alabilirsiniz.

 

H1 – H2 Taglarını Nasıl Kullanacağız

H1 ve H2 tagının önemini biliyor ama nasıl kullanacağınızı ve nasıl verim alacağınız ile ilgili bir fikriniz yoksa, yazımızı okuyarak sizlerde bilgi sahibi olacak ve en kısa sürede bu tagları yazılarınızda kullanmaya başlayacaksınız.

Size bunu örnek ile anlatmak için iyi bir makale yazmanız ve bu makalede ki amacınızı h1 ve h2 taglarında kullanmanız gerekmektedir. Yazmış olduğunuz makalenin bir teknoloji makalesi olduğunu ve android uygulamalar ile ilgili bir yazı yazdığınızı ele alalım.

İncelemiş olduğunuz uygulama ise, wechat olsun ve bununla ilgili iyi bir yazı yazdıktan sonra, artılarını ve eksilerini h1 ve h2 taglarında kullanın. Makalenin başlığında, “Wechat nasıl kullanılır” yazdıysanız, ara başlık olan ve sizin ikinci başlığınız olarak size sunulan h1 tagında ise “wechat nedir” gibi bir başlık atarak, iki başlık kullanmış oldunuz.

H2 tagında ise “wechat indir” kelimesini kullanarak, makalenizi tamamlayın ve yayınlayın. Şimdi yazmış olduğunuz makaleyi ele alalım, başlık bir link, ara başlıklar önemli sinyali veriyor, ayrıca ara başlıklara uygun olarak birer tane etiketiniz var ve siz başlıkları bu sayede desteklemiş oldunuz. Yazmış olduğunuz bu yazıda tam olarak, 3 tane anahtar kelime kullandınız ve arama motorları da sizin ne kadar faydalı bir yazı yazdığınızı ve bu sayede bir kullanıcının üç arama yaparak ulaşacakları bilgiye, bir arama da sunduğunuzu görecek ve sizi üst sıralara taşıyacaktır.

 

1694 View

Leave a Comment